Czytelnia

mgr Marcelina Zygmunt

tel. 796 015 508
Umów się online

Płyny a stan wytrenowania

Organizm osób początkujących traci więcej wody i elektrolitów, niż osób wytrenowanych. Organizm nie wypracował mechanizmów oszczędzających utratę sodu z potem. Osoby niewytrenowane są bardziej wrażliwe na odwodnienie. Spadek 2% wagi na skutek odwodnienia w wielu przypadkach prowadzi do znacznego ograniczenia zdolności wysiłkowych. Osoby wytrenowane tolerują bez większych zmian nawet 3% ubytek wagi. Im mniejszy stopień wytrenowania tym większy jest także udział węglowodanów w przemianach energetycznych. Stosowanie więc napojów z domieszką soli mineralnych i niewielkiej ilości węglowodanów może okazać się szczególnie istotne w przypadku osób początkujących.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Dawkowanie płynów

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Zapotrzebowanie na wodę uzależnione jest od objętości zajęć treningowych jak również temperatury otoczenia w jakiej prowadzony jest wysiłek fizyczny. Jeżeli sportowiec trenuje nie dłużej niż ...

czytaj więcej

Napoje po upojeniu alkoholowym

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Picie alkoholu powoduje odwodnienie organizmu, spadek poziomu cukru we krwi oraz straty składników mineralnych. Napoje sportowe są korzystne w aspekcie przeciwdziałania i łagodzenia skutków upojenia ...

czytaj więcej